English  ελληνικά
Small text Medium text Large text

 ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ  

Μώραλης Ιωάννης

    

       

  

 

      

  

  

              

     

            

   Εκδηλώσεις                                   Εκδηλώσεις

  

Δημοτικές Επιχειρήσεις

 

  

Συνεδριάσεις Οργάνων Διοίκησης

Τηλεφωνικό Κέντρο: 2132022000

Δελτία Τύπου

Παράταση στη Δημόσια Διαβούλευση για το Επενδυτικό Πρόγραμμα του ΟΛΠ
31/1/2011
olp-logo.jpg

ΔΕΚΤΟ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ κ. ΒΑΣΙΛΗ ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ Ο.Λ.Π.



Δεκτό έκανε το αίτημα του Δημάρχου Πειραιά κ. Βασίλη Μιχαλολιάκου, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Λ.Π., κατά τη διάρκεια της συνεδρίασής του, για παράταση ενός μήνα ακόμη, της δημόσιας διαβούλευσης για το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού.

 
Νωρίτερα, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο
κ. Μιχαλολιάκος ενημερώνοντας το σώμα, εισηγήθηκε:
 
ΘΕΜΑ : ΤΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ Ο.Λ.Π. Α.Ε. ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Σήμερα το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης. Εξυπηρετεί ετησίως, κατά τον Ο.Λ.Π., 22 εκατομμύρια επιβάτες, 3 εκατομμύρια τροχοφόρα, 2 εκατομμύρια τουρίστες με κρουαζιερόπλοια, και 700.000 εμπορευματοκιβώτια.
H πόλη του Πειραιά δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έχει περιέλθει σε μαρασμό. Χρόνια εγκατάλειψη και απουσία μακροχρόνιου σχεδιασμού και υλοποίησης βασικών έργων υποδομής (μετρό, νέοι οδικοί άξονες, χώροι στάθμευσης, αναβάθμιση δημόσιων χώρων για περίπατο και αναψυχή, κοινωνικές υποδομές , κ.α.) έχουν δημιουργήσει ένα αφόρητο κλίμα ασφυξίας στην πόλης μας.
Σε αυτή την πορεία, ο Πειραϊκός λαός μας ανέθεσε, ξεκάθαρη εντολή για ισόρροπη ανάπτυξη της πόλης μας, για οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική ανάπτυξη. Μας ανέθεσε να εργαστούμε για τη βιώσιμη ανάπτυξη του Πειραιά. Η ευθύνη μας για αυτό είναι πολύ μεγάλη.
Το Επενδυτικό Σχέδιο της εταιρείας ΟΛΠ Α.Ε. 2011 – 2015.
Στις 4 Ιανουαρίου 2011, η εταιρεία Ο.Λ.Π Α.Ε. παρουσίασε ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα για την περίοδο 2011-2015. Το συνολικό ύψος της επένδυσης θα είναι 1 δισ. Ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ-JESSICA, δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και ίδιους πόρους της εταιρείας Ο.Λ.Π. Α.Ε.
Το επενδυτικό σχέδιο παρουσιάστηκε, υπό τον τίτλο «Πολιτιστική Ακτή Πειραιά». Στόχος του Ο.Λ.Π., κατά το master plan, «είναι να γίνει ο Πειραιάς πύλη τουρισμού και πολιτισμού».
Καταρχάς, υπάρχει ένα θέμα πληροφόρησης. Δεν είναι δυνατόν, ως Δημοτική Αρχή, να έχουμε μόνο ένα συνοπτικό κείμενο 31 σελίδων. Η απλή λογική λέει ότι ένα τόσο πολύπλοκο σχέδιο, δεν μπορεί να περιγραφεί σε 31 σελίδες και δεν μπορεί να αξιολογηθεί από 31 σελίδες. Δεν είναι δεοντολογικό, η Δημοτική Αρχή του Πειραιά, να μην έχει έγκαιρη και εις βάθος πληροφόρηση για ένα τόσο σημαντικό σχέδιο. 
Επίσης, ο Ο.Λ.Π. δήλωσε ως περίοδο διαβούλευσης, από τις 4 Ιανουαρίου έως σήμερα, 31 Ιανουαρίου, δηλαδή λιγότερο από ένα μήνα (!!). Πως μπορεί να γίνει δημόσιος διάλογος σε 3 εβδομάδες. Αυτή δεν είναι σοβαρή αντιμετώπιση, ενός τόσο σημαντικού θέματος.
Ας δούμε τώρα το επενδυτικό σχέδιο.
Καταρχάς, η λογική του.
Η ιδέα της ενίσχυσης του Πειραιά ως τουριστικού προορισμού, μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους. ΝΑΙ, ο Πειραιάς, πρέπει να είναι ελκυστικός προορισμός με μεγάλη επισκεψιμότητα. Ο Ο.Λ.Π. δηλώνει ότι θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις πολιτισμού, τουρισμού, αναψυχής και λιμενικών υποδομών που χωροταξικά εντοπίζονται εντός της λιμενικής ζώνης.
Κατά τον Ο.Λ.Π. το 2015 αναμένονται 4 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας. Πολύ σημαντικό αυτό. Τι θα κάνουν αυτοί οι επιβάτες, θα μένουν εντός του λιμανιού; Ο σκοπός είναι να «εγκλωβιστεί» οι τουρίστες στο λιμάνι, να μη βγαίνει στην πόλη, να μη διαχυθεί στον ιστό της πόλης το τεράστιο αυτό τουριστικό ρεύμα; Αυτό είναι πρωτάκουστο. Ακόμα και το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης θέλουν να πάρουν εντός του λιμένα. Κάτι στο οποίο αντιτάχθηκα αμέσως, όπως θα έκανε κάθε Πειραιώτης, και έλαβα επίσημη δέσμευση του Υπουργού Πολιτισμού ότι αυτό δεν θα συμβεί.
Χρειάζεται μέτρο και διάλογος.
Χρειάζεται κοινωνική συναίνεση και ομαδική προσπάθεια.
Αποσπασματικές, εσωστρεφείς και εγωιστικές προσεγγίσεις καταδικάζουν κάθε επενδυτική προσπάθεια σε αποτυχία.
Τα ερωτήματα αυξάνονται καθώς διαβάζουμε το master plan.
Πως θα δρομολογηθεί η κυκλοφοριακή αποφόρτιση και η βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη μας συμπεριλαμβανομένου και του λιμένα;
Πως τα έργα βιώσιμης αστικής ανάπλασης θα τεθούν σε χρήση και από τους πολίτες του Πειραιά;
Ποιές θα είναι οι επιπτώσεις στο εισόδημα και την ποιότητα ζωής των κατοίκων του Πειραιά αλλά και της ευρύτερης περιοχής;
Αυτά δεν είναι σε τελική ανάλυση ο σκοπός μας; Να δώσουμε εισόδημα, εργασία και ποιότητα ζωής στον πολίτη, στο δημότη;
 Διαβάζουμε το σχέδιο για το μονορέιλ (monorail), ένα τραμ, δηλαδή, εντός του λιμένα για την εξυπηρέτηση του μεταφορικού έργου. Δεν χρειάζεται αντιμετώπιση η κυκλοφορία στο λιμάνι και την πόλη ως ένα ενιαίο σύνολο; Δεν ίπταται κανείς για να πάει στο λιμάνι, χρησιμοποιεί το οδικό δίκτυο της πόλης. Η γνώμη μου είναι ότι χρειάζεται ένας ριζικός επανασχεδιασμός για την εφαρμογή ενός συστήματος βιώσιμων μεταφορών και κινητικότητας που να εξυπηρετεί πόλη και λιμάνι, από κοινού.
Αναφέρουν στο master plan ότι θα φτιάξουν διάφορες υποδομές όπως:
·        πάρκο,
·        πλατείες,
·        χώρους πρασίνου,
·        πεζόδρομους,
·        ποδηλατοδρόμους,
·        ράμπες,
·        πεζογέφυρες,
·        υδάτινες επιφάνειες,
·        ενυδρείο,
·        εστιατόρια,
·        bar,
·        χώρους στάθμευσης κ.λπ.
Γιατί να μην γίνουν όλα αυτά μέσα στην πόλη μας; Ποιόν βλάπτει αυτό; Τι θέλουν να φτιάξουν δηλαδή, μια νέα «πολιτεία» έξω από την πόλη μας;
Δεν θα επιτρέψουμε να αποδομηθεί ακόμη και αυτή η υποτυπώδης οικονομική, πολιτιστική και τουριστική υποδομή της πόλης μας, για να δημιουργηθεί ένα θεματικό πάρκο εντός του λιμένα.
Ένα τουριστικό -πολιτιστικό-ψυχαγωγικό πάρκο που, σημειωτέον, πιθανολογείται ότι μπορεί να λειτουργήσει εις βάρος της οικονομικής ζωής της πόλης μας. Δηλαδή,να «κανιβαλλίσει» το Πασαλιμάνι, το Μικρολίμανο, το εμπορικό κέντρο του Πειραιά αλλά και άλλων περιοχών, εντός και εκτός Πειραιά και να μαζεύει όλη την κίνηση, όλη την οικονομική δραστηριότητα της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά εντός της ζώνης του Ο.Λ.Π. Αναρωτιέμαι αν υπάρχει σχετική μελέτη για να μας αποδείξουν το αντίθετο, ότι δηλαδή η επένδυσή τους αυτή θα βοηθήσει στην πολιτιστική, τουριστική και αισθητική ανάπτυξη της πόλης μας. Αν υπάρχει τέτοια μελέτη, δεν την γνωρίζουμε, δεν την έχουμε αξιολογήσει και είμαστε υποχρεωμένοι να ζητήσουμε να κοινοποιηθεί δημοσίως. Έχουμε δικαίωμα να γνωρίζουμε πώς το συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο θα επηρεάσει την πόλη μας αλλά και την ευρύτερη περιοχή μας.
Με αυτά, δεν θα πρέπει να παρεξηγηθούν οι προθέσεις μας.
Πιστεύουμε στη συνεργασία. Μπορούμε να εμπνευστούμε από το Rotterdam στην Ολλανδία, το οποίο έχει δημιουργήσει μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της Κλιματικής Αλλαγής με τη συνεργασία της πόλης και του λιμένα. Εκεί, η πόλη, ο Δήμος του Rotterdam, έχει το 70% των μετοχών περίπου του λιμένα, και η ανάπτυξη του ενός είναι προς το συμφέρον του άλλου. Εδώ, στον Πειραιά πως θα γίνει αυτό; Ο Πειραιάς διεκδικεί την οργανική του θέση, τη συνέχειά του έως τη θάλασσα και αυτό είναι στρατηγική επιλογή.
Με τον Ο.Λ.Π. μπορούμε να συζητήσουμε και να δρομολογήσουμε λύσεις από κοινού στα προβλήματα μας με τη δημιουργία μιας νέας πλατφόρμας συνεργασίας. Μιας πλατφόρμας οικονομικής και περιβαλλοντικής, μιας πλατφόρμας εξωστρέφειας και δημιουργίας ενός ισχυρού πόλου ανάπτυξης και ποιότητας ζωής στον Πειραιά μας.
Εμείς μπορούμε και το θέλουμε.
Η προθεση μου είναι να κανουμε τα εξησ
1.   Σκοπεύω να αποστείλω επιστολή στον Ο.Λ.Π. με δύο σκέλη. Καταρχάς, να ζητήσουμε παράταση στη διαβούλευση και να τονίσουμε τις ενστάσεις και ανησυχίες μας για το επενδυτικό πρόγραμμα του Ο.Λ.Π. όπως είναι σήμερα, βάσει όσων σας περιέγραψα προ ολίγου. Επιπροσθέτως, επειδή είμαστε υπέρμαχοι της συνεργασίας και του διαλόγου, προτείνουμε στον Ο.Λ.Π. τη σύσταση μιας κοινής ομάδας εργασίας Δήμου Πειραιώς – Ο.Λ.Π. και όμορων Δήμων για την επεξεργασία ενός ισόρροπου επενδυτικού σχεδίου βιώσιμης ανάπτυξης. Ζητούμε τον καθορισμό ενός αποδοτικού πλαισίου συνεργασίας για την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική ανάπτυξη του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής μας στο πρότυπο άλλων ευρωπαϊκών πόλεων που φιλοξενούν μεγάλα λιμάνια (π.χ. Ρότερνταμ στην Ολλανδία, Βαλένθια στην Ισπανία, κ.α.), με συγκεκριμένες δράσεις για το όφελος όλων.
 
2.   Θεωρώ ότι πρέπει να ζητήσουμε από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς να εκπονήσει μελέτη διερεύνησης της οικονομικής σχέσης Δήμου – Ο.Λ.Π. Α.Ε., ώστε να τεκμηριωθεί επιστημονικά η τυχόν βλάβη του Δήμου από την λειτουργία του λιμένα και της εταιρείας Ο.Λ.Π. Α.Ε. και να προταθεί ένα πλαίσιο δίκαιης συνύπαρξης του Δήμου και του Ο.Λ.Π. .
 
3.   Να οργανώσουμε ένα Forum Ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής με συμμετοχή των όμορων Δήμων και λοιπών φορέων το οποίο θα καταλήξει στη ΧΑΡΤΑ Ανάπτυξης της Μείζονος Περιφέρειας Πειραιά.
 

---

 


       
 
 Δήλωση Προστασίας Δεδομένων Powered by